MØD CLAUDIA

OG HENDES FILOSOFI OM AT ARBEJDE MED KLIENTER

I de sidste 13 år har jeg arbejdet som Executive Coach med at udvikle præstationsledelse gennem lederudviklingsprogrammer. Jeg baserer mit arbejde på 20 år i det internationale erhvervsliv, herunder 12 år i lederstillinger, kombineret med dyb indsigt i, hvad det vil sige at være menneske.

Du kan se mit CV på

Mit formål

Mit formål som Executive Coach er at inspirere og udfordre ledere til at hjælpe deres teams og økosystemer med at trives og præstere. Jeg hjælper dem på deres vej fra klarhed til gennemslagskraft.

Min vision

Min vision er en verden med sunde organisationer, hvor vi kan være os selv og bruge vores bedste sider – hvor vi ønsker og er i stand til at frigøre vores fulde potentiale og bruge det til det meningsfulde arbejde, vi er her for at udføre.

Min mission

Min mission er at bidrage til denne verden af sunde organisationer ved at samarbejde med målbevidste ledere, vi bevæger os ud over begrænsninger og samskaber løsninger derfra og opbygger dermed naturlig High Performance i organisationen: sunde, bæredygtige resultater på kort såvel som på længere sigt.

“Befri alle hestene!” Jeg er en livslang aktivist inden for det menneskelige potentiale, og min passion er at hjælpe med at sætte denne potentielle kraft fri efter bedste evne.

MINE KLIENTER

Jeg tror, at det, der fortæller mest om mig og mit arbejde, er, hvem der vælger at arbejde sammen med mig?

Jeg er beæret over at arbejde med ledere og andre stærke personligheder, der er interesserede i performance og forventes at skabe resultater, på tværs af brancher og alle typer organisationer.

De fornemmer, at der er mere at komme efter og ønsker at lede på en mere effektiv og bæredygtig måde, end hvad der er typisk for de fleste organisationer.

Det, der bedst kendetegner mine klienter, er deres mindset: De ønsker at være frie, at komme ud af kniben og at kunne lede på den måde, de mener er bedst. Autenticitet er ikke til forhandling: De ønsker at være sig selv og så lede derfra. Mine klienter er optaget af at integrere systemer, værdier, viden og kompetencer for at opnå høj performance. De ser »fakta« og følelser og instinkt som lige så værdifuld ledelsesinformation. De er mindre optaget af magtstatus og gruppefølsomhed. De ønsker fleksibilitet og funktionalitet; den person, der er bedst kvalificeret til at træffe en beslutning, træffer den. De vil have frihed, de insisterer på at præstere og på at lære for at blive bedre; de vil have overblik, og de vil gerne gøre en forskel i verden.

Se, hvad mine klienter siger om at arbejde sammen med mig.

Min personlige vej fra klarhed til gennemslagskraft

For nogle år siden, i kølvandet på en stor og tiltrængt omstrukturering af virksomheden, blev det smerteligt tydeligt, at den måde, vi – C-suiten – havde grebet det an på, selv om den var meget »professionel«, havde ført til fiasko. Den perfekte strategi, vi havde udviklet, førte ikke til nogen reelle ændringer i den måde, vi arbejdede på, eller i de resultater, vi opnåede. Vi opnåede aldrig det, vi stræbte efter, og omkostningerne var betydelige på alle niveauer: værdiandel, medarbejdermotivation, brandomdømme, økonomi…

Det var ikke første gang, vi fejlede, og det var heller ikke sidste gang – på trods af klog tænkning, solide planer og god ressourceallokering.

I årenes løb har vores finjusterede systemer og processer, der understøtter forretningsudvikling, performance management og medarbejderudvikling, hver eneste dag ført til frustration, vrede eller ligegyldighed i stedet for at hjælpe os med at opnå det, vi virkelig ønskede for virksomheden og for medarbejderne. Jeg oplevede et behov for at integrere »hard performance« med »soft skills«: Vi arbejdede hårdere og hårdere, men opnåede ofte kun gradvise forbedringer – og udmattede ofte os selv undervejs. Forskellen mellem godt og dårligt lederskab var alt for tydelig, og højtydende teams var snarere undtagelsen end normen.

I wJeg var overbevist om, at vi kunne gøre det meget bedre! Jeg ville omdefinere Performance. For mig selv og for virksomheden. Men jeg vidste ikke hvordan.

Indtil jeg en dag i min søgen stødte på en anden tilgang. Ved at se på forretning som en menneskelig virksomhed begyndte jeg ikke kun at se, hvordan »gammel transaktionsforretning« adskiller sig fra »ny transformationsforretning« – men også hvad der bliver muligt, når vi efterlader kunstige hierarkier, illusionen om kontrol, vores begrænsende fokus på KPI’er osv. og omfavner ny ledelsestænkning og -praksis, der er mere i overensstemmelse med, hvad det vil sige at være menneske.

Denne vej har ført mig til at udvikle Evolutionary Leadership Growth Path, og i dag arbejder jeg sammen med formålsdrevne ledere, åbensindede pionerer og succesful implementering. Vi udforsker, udfordrer og udvikler begrebet Performance for at opnå det, der betyder noget, og for at skabe den størst mulige positive effekt.

Vi omdefinerer og redesigner, hvordan vi arbejder i det daglige med Performance for enkeltpersoner, teams og organisationer.

"Netværksagentur": Mine strategiske partnerskaber

I mere end et årti har jeg haft en arbejdsmetode, som er meget dynamisk, effektiv og inspirerende: I netværk af betroede partnere fokuserer vi på en kundes sag og bidrager hver især med vores unikke styrker og ekspertiseområder med det ene formål at levere den bedst mulige løsning og værdi for kunden.
Princippet er enkelt: Hvis en person kan tilføre værdi til kundens projekt eller forretning, bliver han/hun involveret – i det omfang, det er nyttigt.

Se mit CV og skab forbindelse til mig på Linkedin: 

Eller gå direkte til min kontaktside.

Quick Links

CO-OPERATION PRINCIPLES

Jo bedre vi forstår menneskets natur og verdenssyn på arbejdspladsen – Human Technology – jo stærkere og mere bæredygtige bliver vores løsninger. Se på nogle af de nøgleindsigter, der former mit arbejde: Key-Insights

WE PARTNER, AND CO-CREATE

High Performance er systemisk i sin natur og er derfor kun mulig, når den betragtes holistisk. HIP Leadership handler om at forstå præstationsspørgsmål gennem fire linser (adfærd, mindset, kultur og systemer) – og at navigere i disse felter, når man implementerer strategier og driver sin virksomhed.

VI ER ÅBNE FOR AT SÆTTE SPØRGSMÅLSTEGN VED ANTAGELSER

Neurovidenskaben viser os, hvad tillid – og mangel på tillid – gør ved menneskelige systemer, mennesker, der arbejder sammen om at løse problemer, skabe løsninger og drive forretningen fremad: Uden tillid lukker systemet ned.

VI ER AMBITIØSE

Dine resultater er et produkt af din adfærd, og din adfærd er et produkt af dit mindset. HIP skal starte i dit sind og hjerte (»Leadership Mind«), ellers sker det ikke. Som leder bliver din adfærd – hvad du siger og gør, og hvad du ikke siger eller gør – meget vigtig for adfærden i dit team, og teamets adfærd skaber teamets resultater. For at styre din adfærd – ledelsessignaler – skal du styre dit sind og dit hjerte.

VI ER PRAKTISKE

KPI’er er en sen måling af, hvad der allerede er sket. Og det, der allerede er sket, var et resultat af en adfærd, der fandt sted allerede før. Fokuser på dine KPI’er, og du vil gå glip af muligheden for at handle på det rigtige tidspunkt. Flyt fokus til adfærd, og kommuniker tydeligt om adfærd, så er du på rette vej til HIP Leadership.

VI ER INKLUDERENDE

Bevæg dig ud over begrænsninger, før du gør noget. Åben tilstandsneurologi er optaget af muligheder og løsninger. Fra en begrænset tilstand eller tankegang vil du kun se problemer og “løsninger”.

BLOG