SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Disse salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle tilbud og ordrer afgivet via Claudia Lindby, medmindre disse er fraveget ved udtrykkelig skriftlig aftale mellem parterne. Købers angivelser af egne vilkår i e-mails, almindelige breve, bestilling, ordre, bekræftelse m.v. anses ikke som en gyldig fravigelse af salgs- og leveringsbetingelserne. Claudia Lindby forbeholder sig retten til at foretage mindre ændringer og tilføjelser til de aftalte salgs- og leveringsbetingelser.

1. ORDREBEKRÆFTELSE

Aftale mellem køber og Claudia Lindby anses for indgået, når Claudia Lindby har fremsendt ordrebekræftelse. Købers eventuelle indsigelser mod bekræftelsens indhold skal foreligge skriftligt og være Claudia Lindby i hænde senest 5 hverdage efter bekræftelsens dato.

2. PRIS OG BETALINGSBETINGELSER

Tilbud er bindende for Claudia Lindby i 14 dage fra tilbuddets dato medmindre andet udtrykkeligt fremgår af tilbuddet. Faktura afsendes ved ordremodtagelse og skal være betalt indenfor 14 dage.

Ved aftale om længerevarende forløb (mere end 3 måneder fra første til sidste leverance) og ordrer over DKK 100.000,- kan det aftales, at 50% faktureres ved ordremodtagelse og betales inden 14 dage, mens den restende del faktureres ifm. hovedleverancen og betales inden 14 dage herefter.

Betaling efter forfald beregnes rente af fakturabeløbet med 1/6 af den til enhver tid gældende diskonto pr. påbegyndt måned, dog med min. 1,75 % pr. påbegyndt måned gældende fra forfaldsdato.

3. FLYTNING AF IN-HOUSE PROGRAMMER1)

Såfremt køber ønsker at flytte datoer for konsulentydelser / in-house programmer kan dette ske efter aftale med Claudia Lindby frem til 3 måneder før. Når programmer udskydes på købers foranledning, gælder dog betalingsbetingelserne for det oprindeligt aftalte forløb. Såfremt køber ønsker at flytte datoer senere end 3 måneder før, har Claudia Lindby ret til at betragte dette som en afbestilling (se pkt. 4), eller vælge at fakturere for tabt indtjening.

Ved individuelle Executive Coaching-aftaler vil kunden uden omkostning kunne flytte den enkelte aftalte tid op til 48 timer før den aftalte tid.

4. AFBESTILLING AF IN-HOUSE PROGRAMMER

Afbestilling af konsulentydelser / in-house programmer skal ske skriftligt med angivelse af fakturanummer. Ved afbestilling tidligere end 3 måneder før første dag refunderes hele programprisen minus et administrationsgebyr på 10%. Ved afbestilling senere end 3 måneder før første dag refunderes ingen del af programprisen.

5. GENNEMFØRELSE AF IN-HOUSE PROGRAMMER

Der ydes ikke godtgørelse, hvis køber vælger ikke at gøre brug af dele af programmet.

6. AFLYSNING AF IN-HOUSE PROGRAMMER

Hvis en dele af et In-House program aflyses af Claudia Lindby, fordi konsulenten/instruktøren er syg/forhindret/udebleven, og en egnet substitut ikke kan organiseres, vil Claudia Lindby i videst mulige omfang arrangere erstatnings-programdage.

7. FLYTNING AF DELTAGELSE I ÅBNE2) PROGRAMMER

Såfremt køber ønsker at flytte sin deltagelse i åbne programmer, kan dette ske efter aftale med Claudia Lindby frem til 4 uger før første program-dag. Såfremt deltagelse udskydes på købers foranledning, gælder dog betalingsbetingelserne som aftalt for det oprindeligt aftalte programforløb.

Såfremt køber ønsker at flytte sin deltagelse senere end 4 uger før første programdag har Claudia Lindby retten til at betragte dette som en afbestilling (se pkt. 8).

8. AFBESTILLING AF ÅBNE PROGRAMMER

Afbestilling af programmer skal ske skriftligt med angivelse af fakturanummer. Ved afbestilling tidligere end 6 uger før første programdag refunderes 90% af programprisen. Ved afbestilling senere end 6 uger og tidligere end 4 uger før første programdag refunderes 50% af prisen. Ved afbestilling senere end 4 uger før første programdag refunderes ingen del af program-prisen. Såfremt køber bliver forhindret i at deltage, er køber velkommen til at sende en anden deltager fra virksomheden mod forudgående skriftlig meddelelse til Claudia Lindby herom.

9. GENNEMFØRELSE AF ÅBNE PROGRAMMER

Der ydes ikke godtgørelse, hvis køber vælger ikke at deltage i hele eller dele af programforløbet.

10. OVERTEGNING/AFLYSNING AF ÅBNE PROGRAMMER

Ved overtegning eller for få tilmeldinger forbeholder Claudia Lindby sig ret til med 3 dages varsel at udskyde eller aflyse programmet.

Hvis dele af et program eller en enkel programdag aflyses, fordi instruktøren er syg/forhindret/udebleven, og en egnet substitut ikke kan organiseres, vil Claudia Lindby i videst mulige omfang arrangere erstatningsdage/-dele.

Såfremt Claudia Lindby ikke tilbyder erstatningsdag(e) tilbydes i stedet tilbagebetaling af en forholdsmæssig del af programafgiften.

11. REKLAMATION

Hvis køber mener at det leverede programforløb eller konsulentydelse ikke i sin væsentlighed svarer til det tilbudte, og derfor ønsker at gøre krav på refusion af en del af det betalte vederlag, skal en skriftlig reklamation fremsendes, så den kan være Claudia Lindby i hænde senest 6 hverdage efter leverancens afslutning.

12. BEGRÆNSNING AF ANSVAR

Køber er med disse betingelser gjort bekendt med, at om end ydelser og programmer hos Claudia Lindby sigter mod personlig udvikling, så har de intet terapeutisk sigte, og for Claudia Lindby, tilknyttede konsulenter og/eller under-leverandører fraskrives i videst muligt omfang ansvar for utilsigtede resultater indenfor dette felt og eventuel manglende personlig udvikling for de enkelte deltagere.

Som følge af, at en del af hensigten med programmerne er en stor grad af personlig udvikling, kan de forskellige programmer indeholde grænseoverskridende elementer for nogen. Dette er en del af de metoder, som den enkelte instruktør kan anvende for at tilvejebringe den bedst mulige indlæringssituation for deltagere i bred almindelighed.

Køber gøres endvidere opmærksom på ved disse salgsbetingelser at deltagere, der måske har psykiske og/eller fysiske problemer, bør søge hjælp hos rette instans eksempelvis læge eller psykolog og bør afstå fra deltagelse i programmerne.

Køber gøres også opmærksom på, at Claudia Lindby kan betjene/har betjent kunder i samme eller ligeartet branche som køber, både ved programmer og ved konsulentydelser, og at dette ikke kan give adgang til at rejse erstatningskrav eller andre krav mod Claudia Lindby i den anledning. Det påhviler endvidere køber skriftligt at fremhæve eventuelle fortrolige oplysninger eller forhold, der særligt ønskes hemmeligholdt for konkurrenter eller lignende, men som anses nødvendige at forelægge for konsulenten/instruktøren.

13. FORCE MAJEURE

Ingen af parterne er berettiget til erstatning eller til at ophæve aftalen i tilfælde af manglende eller utilstrækkelig opfyldelse, såfremt dette skyldes force majeure, som ikke kunne eller burde være forudset af parterne på tidspunktet for indgåelse af denne aftale eller hertil knyttede aftaler.

14. PROGRAMMATERIALE M.V.

Claudia Lindby forbeholder sig ret til når som helst at foretage ændringer i udformningen og indholdet af programmateriale mv., forudsat at de pågældende ændringer ikke i væsentlig grad forringer købers eller programdeltagernes muligheder for at anvende det købte i programsammenhæng.

15. LOVVALG OG VÆRNETING

Enhver uenighed eller tvist mellem parterne om forståelsen og rækkevidden af disse salgs- og leverings-bestemmelser afgøres ved Sø- og Handelsretten i København under anvendelse af dansk ret.

(20.08.18)

1) Ved In-House programmer forstås programmer, der kun er for en given virksomheds medarbejdere

2) Ved Åbne programmer forstås programmer, der er udbudt offentligt

Quick Links

CO-OPERATION PRINCIPLES

Jo bedre vi forstår menneskets natur og verdenssyn på arbejdspladsen – Human Technology – jo stærkere og mere bæredygtige bliver vores løsninger. Se på nogle af de nøgleindsigter, der former mit arbejde: Key-Insights

WE PARTNER, AND CO-CREATE

High Performance er systemisk i sin natur og er derfor kun mulig, når den betragtes holistisk. HIP Leadership handler om at forstå præstationsspørgsmål gennem fire linser (adfærd, mindset, kultur og systemer) – og at navigere i disse felter, når man implementerer strategier og driver sin virksomhed.

VI ER ÅBNE FOR AT SÆTTE SPØRGSMÅLSTEGN VED ANTAGELSER

Neurovidenskaben viser os, hvad tillid – og mangel på tillid – gør ved menneskelige systemer, mennesker, der arbejder sammen om at løse problemer, skabe løsninger og drive forretningen fremad: Uden tillid lukker systemet ned.

VI ER AMBITIØSE

Dine resultater er et produkt af din adfærd, og din adfærd er et produkt af dit mindset. HIP skal starte i dit sind og hjerte (»Leadership Mind«), ellers sker det ikke. Som leder bliver din adfærd – hvad du siger og gør, og hvad du ikke siger eller gør – meget vigtig for adfærden i dit team, og teamets adfærd skaber teamets resultater. For at styre din adfærd – ledelsessignaler – skal du styre dit sind og dit hjerte.

VI ER PRAKTISKE

KPI’er er en sen måling af, hvad der allerede er sket. Og det, der allerede er sket, var et resultat af en adfærd, der fandt sted allerede før. Fokuser på dine KPI’er, og du vil gå glip af muligheden for at handle på det rigtige tidspunkt. Flyt fokus til adfærd, og kommuniker tydeligt om adfærd, så er du på rette vej til HIP Leadership.

VI ER INKLUDERENDE

Bevæg dig ud over begrænsninger, før du gør noget. Åben tilstandsneurologi er optaget af muligheder og løsninger. Fra en begrænset tilstand eller tankegang vil du kun se problemer og “løsninger”.